środa, 5 lipca 2017

Hasło nadal aktualne - "wszyscy tylko nie Ormanty" ?

                                   UWAGA!
Ważne jest to, że po raz kolejny trafiliśmy z wyborem źle. 
Tu przypomina mi się hasło Pana Jerzeg
„wszyscy tylko nie Ormanty”. Chylę czoła przed pana mądrością, byłam w błędzie oddając mój głos po raz kolejny źle. Niefortunnie obdarzyłam zaufaniem  Burmistrza Stradomskiego, teraz zmarnowałam kolejny głos na obecnego.

Czemu to wspominam?

Dziś okazało się boleśnie, że Burmistrz Ormanty nie ma pomysłu na ten nasz „śliczny” rynek.

Stwierdził to  bez najmniejszego zakłopotania. 
Mnie to dziwi, bo miał tyle pomysłów przed wyborami. Są liczne możliwości pozyskania środków zewnętrznych.Więc czemu?

Zaproponowałam, żeby ogłosił KONKURS - „pomysł na Rynek                          za odpowiednią nagrodą. 
JESTEM PEWNA -  są mieszkańcy, którzy przystąpią do takiego konkursu i wykonają pracę z powodzeniem. Nie jest wstyd przyznać się, że się czegoś nie wie, czy nie umie. 
Też pomysłu nie mam, ale wierzę i mam zaufanie do młodych! 
Nasza młodzież jest mądra i ma wizje, której nam starszym brak.

Burmistrzu uważam że to dobry pomysł, trzeba dać temu szansę, dać szansę MŁODYM Z POMYSŁEM, to też Ich dom!

KONSULTACJE SPOŁECZNE REWITALIZACJA GMINY

Dziś (5 lipiec 2017r) o godz. 16 w CKSiT w Kalwarii Z. odbyły się konsultacje. Na to spotkanie przybyli w liczbie 3-ch – Radnych (T.Wilk, K.Targosz, E.Pacut,) Co z pozostałymi, czy praca, zawodowa jak to określił jeden pan radny, pochłania go w znacznym stopniu ? Ta rewitalizacja jest obciążeniem? Czy może odbyli te konsultacje w innym terminie i w inny sposób jak my, pozostali i to uczestnictwo wspólnie z nami nie było konieczne? Czy może nie zostali zaproszeni? 
Zapytamy!

Jak widać są tacy którym zależy na losie Gminy i uczestniczyli w konsultacjach, pomimo że ich czas jest też cenny przybyli.

Była pani z Towarzystwa Przyjaciół Kalwarii, był prezes Spółdzielni Rzemieślniczej „Kalwarianka”, byli przedstawiciele Zakonu Ojców Bernardynów, była pani dyr.Biblioteki, była pani dyr.Szkoły w Leńczach, był dyr. CKSiT, był kier. referatu Inwestycji, była pani Sołtys z Leńcz, było kilku mieszkańców - był też Burmistrz, i to chyba na tyle - ja też byłam. Sami państwo oceńcie - a tych zaproszeń rozesłała pani Asia wiele.

W skrócie powiem że spotkanie dotyczyło poprawy złożonego niedawno dokumentu jakim jest Gminny Program Rewitalizacji. Niestety jak się dowiedzieliśmy to ten poprawiany , który "...nie spełnił kryteriów merytorycznych.." dokument zawierał rewitalizowany obszar gminy w wysokości 3,3% a mógł do 20%,  mógł uwzględniać mieszkańców do 30%, a zawierał około 17%.
Na 20 subkryteriów w zakresie programu – nie spełniliśmy 7, a na 13 subkryteriów w zakresie celu programu nie spełniliśmy 2.

A miało być tak świetnie o czym zapewniała nas pani koordynator B.Stokłosa na licznych spotkaniach i sesji. Pani, Ta najważniejsza z referatu ZPŚZ, zachorowała i całe „brzemię” problemu spadło na panią J.Smolik. 
Może i dobrze  – teraz Pani Smolik ma szansę się wykazać – POWODZENIA.
Cały program był opracowywany przez firmę zewnętrzną profesjonalną, która sowicie została opłacona - więc czemu tak wyszło? 

Istotną informacją było również to, że  wniosek o dofinansowanie remontu budynku "Kalwarianki" nie przeszedł - pieniędzy nie będzie z zewnątrz z tego wniosku. Dlaczego? Zapytamy. Czy to nie nasz merytoryczny pracownik z  ZPŚZ w Urzędzie Miasta nad tym pracował ?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz